tirsdag 12. mars 2013

Escuela Normal

En vits i seg selv at skolen heter den normale skolen, men den heter altså det :P Ja jeg har begynt på ny skole for en uke siden. Skolen heter som sagt den normale skolen, og er ofentlig og nokså stor, iallefall i forhold til skolene her.

På midt trinn er det 5 klasser, og en velger klasse etter hvilken orientering en liker. Jeg går i biologi klassen, og så er det en kunst klasse, en økonomi klasse og to humanistiske klasser. I klasserommet er det stappfullt vi er 32 elever tror jeg i klassen, og da blir det alltid litt leven. Selv om vi har timer der vi er redde for læreren og det blir stille, haha. Neida men denne skolen er mye bedre enn den andre, og de e klassen er skikkelig snille med meg.

Det eneste som er hardt er at vi begynner kl 7 om morgenen! Idag måtte jeg gå ut døren kvart over 6, det gjorde rett og slett vondt. Men men, vi slutter tidlig da. Vanligvis slutter vi kl 1 men mange av dagene får vi gå før, kl 12 eller kl 11.

De fagene vi har er følgende: Matte, kjemi, fysikk, biologi, økologi, naturvitenskalig forskning(har ikke peiling hva det går ut på), practicas educativas(fag som skal hjelpe deg med å velge studieretning), literatur, filosofi, engelsk og fransk. Ja jeg har fransk, lykke til Tuva. Jeg kaningenting fransk og det er det sjette året deresmed fransk.Men er sjenerelt fornøyd med fagene da.
Tonjeeee legg merke til at jeg ikke har gym!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Hahaha, gymmen XD du hadde vel praktisk talt ikkje gym på den forrige skolen heller? :P
    Men det hørtes jo skamkjekt ut me biologiklassen og alle di fagene! Så bra :)) Misunne deg iallefall for økologien :D (vett du ikkje e så glad i det då.. hehe) men nå har du jo mange realfag! Slutte du å ha kjemi me privatleråren då?
    Forvente at du e flytende i 4 språk når du komme hjem! norsk, engelsk, spansk og fransk. ellers blir eg veldig veldig skuffa over deg
    <3

    SvarSlett
  2. nei egentlig iche, men nå har me begynt me noe sånn gymm lignende, men i dag gjorde me liksom du vett den der speil leken, sånn at den andre ska gjør de samme bevegelsene som den som holde på? ja dt gjorde me i 40 min og dt va dt...
    haha slite litt i fransken altså!

    SvarSlett